Narciarski survival – jak nie polec po pierwszym dniu na deskach. Poradnik treningowy, 10 minut każdego dnia.

  • Żeby (przyjemnie) przeżyć wyjazd nie musisz być Iron Man’em czy Crossfit’erem. Możesz się przygotować mając mało czasu i bez wyczynu. Kontuzja może wynikać z braku przygotowania, ale też z przeciążenia treningowego.
  • Możesz zacząć gdziekolwiek jesteś – dla lepszej koncentracji najlepiej z dala od zgiełku.
  • Potrzebujesz planu, żeby wiedzieć krok po kroku co robić. Poniżej znajdziesz przykładowe inspiracje na pierwszy krok.
  • Postaw na ogólną sprawność. Oczywiście nogi pracują na nartach więcej niż ręce, jednak potrzebujesz wszystkich głównych grup mięśniowych.
  • Jeśli spędzasz dużo czasu siedząc, to zacznij budować wytrzymałość nóg. Wyobraź sobie, że w górach będziesz spędzać na nich dużo czasu. Zacznij od regularnych spacerów!
  • Schody to świetne miejsce, żeby zacząć budować kondycję. Można też się na nich rozgrzać.
  • Dużo siedzisz? Po rozgrzewce na schodach zacznij wzmacniać nogi: postaw mocno stopy na ziemi, przytrzymaj się biurka i podnieś się z krzesła na parę centymetrów. Wytrzymaj 60-90 sekund.
  • Pójdź za ciosem przy biurku i zrób coś jeszcze dla pleców i brzucha. Siądź na krawędzi krzesła, łokcie połóż i wciśnij w stół (nie podnosząc barków), wyprostuj plecy i napinając brzuch podnieś kolana (wytrzymasz 60-90 sekund? 🙂
  • Mocnych pleców i brzucha potrzebujesz do stabilizacji. Nie tylko na stoku – mają Cię po prostu chronić przed bólem kręgosłupa.
  • Jeszcze siedząc połóż prawą stopę na lewym kolanie, dociśnij lekko prawe kolano w dół do poczucia dyskomfortu (nie bólu). Zmień strony. Wstań i rozciągnij przody nóg przyciągając stopę do pośladka (kolana razem, sylwetka wyprostowana, brzuch lekko napięty). ​
  • Cokolwiek będziesz robić pomyśl – po co to robię? Wizja nart i wewnętrzny uśmiech mogą Cię dodatkowo zmotywować 🙂
  • Nie mów ‘spróbuję’, ‘muszę’, a nawet ‘chcę’. Po prostu zrób to teraz. Zainwestuj 10 minut. Ta inwestycja Ci się zwróci za każdym razem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *